Met een duidelijke meerderheid (61%) van de stemmen, heeft het logo ‘de druppel’ de ontwerpwedstrijd van Indisch 3.0 gewonnen. Hiermee is het logo van ontwerper Sebastiaan Klijnen het nieuwe logo van het Indische online platform geworden. Na wat wijzigingen, leverde winnaar Sebastiaan Klijnen vanochtend vroeg zijn aangepaste logo aan aan Indisch 3.0. Sebastiaan Klijnen wint hiermee 500 euro bruto prijzengeld en een waardecheque twv 1500 euro voor een exclusive partnership op de website van Indisch 3.0.
Spannend
Eigenaar Tabitha Lemon van Indisch 3.0: ‘Wat was het spannend! Geweldig dat zoveel mensen zich betrokken voelden bij ons en hun stem en mening hebben laten horen. Nee, ik had geen voorkeur, beide logo’s hadden een echt eigen verhaal en pasten elk op hun eigen manier bij Indisch 3.0.’ Compagnon Kirsten Vos vult aan: ‘Het was super zoals de wisdom of the crowd ons geholpen heeft. In de commentaren herkenden we als jury onze eigen dilemma’s. We waren blij verrast dat Sebastiaan Klijnen zich kon vinden in de kanttekeningen op zijn logo en bereid was met die input een tweede versie te maken.’
Input van het publiek
Sebastiaan Klijnen heeft de input van de stemmers gebruikt om, met behoud van concept en eigen visie, een ijzersterk nieuw logo voor Indisch 3.0 te ontwerpen. Bezoekers van www.indo3.nl gaven aan moeite te hebben met de symboliek van een druppel, gezien de associatie met verdriet en de vele trauma’s in de Indische wereld. Tegelijkertijd roemden zij de kracht van de kleuren & het lettertype en het verhaal achter het logo. Veel stemmers op de cicak (tokeh) herkenden het dier onmiddellijk als iets uit de Indische wereld. Kritiek was de leesbaarheid en het generieke karakter van het dier. De reacties zijn na te lezen op www.indo3.nl; op de stempagina, de logopagina van de tokeh en de logopagina van de druppel.
Stemmen
Tussen 25 en 30 oktober 2012 hebben bijna 350 mensen hun stem uitgebracht op de tijdelijke website www.indo3.nl. Deze website was speciaal in het leven geroepen voor de ontwerpwedstrijd van Indisch 3.0. Achter de schermen, op www.indisch3.nl, bouwde de crew aan een nieuwe versie van de website, zodat bezoekers op 31 oktober 2012 echt een nieuwe Indisch 3.0 zouden vinden.
Over Indisch 3.0
Indisch 3.0 heeft momenteel ruim 1200 Facebook-fans op www.facebook.com/indisch3 en ontvangt op www.indisch3.nl maandelijks tussen de 7.000 en 9.000 unieke bezoekers; mensen met affiniteit voor de Indische cultuur van alle afkomsten en leeftijden. Indisch 3.0 is begonnen als weblog voor Indische jongeren van twee Indo’s van de derde generatie. Het “3.0” verwijst naar de derde generatie Indo’s die de redactie vormen van het magazine en naar het internet, dat tegenwoordig dé manier is waarop Indo’s elkaar weten te vinden. Indisch 3.0 is een BV in oprichting en ingeschreven in het KvK Haaglanden onder registratienummer 56168810. Meer over Indisch 3.0>>
Laatste reacties